Beställningar
Samtliga beställningar görs via vår hemsida www.junies.se. När din beställning slutförts kommer du att motta en orderbekräftelse till e-postadressen som angavs. Det är först när du mottagit en orderbekräftelse som vi bekräftat din beställning och avtal om köp träffas. Vi förbehåller oss rätten att justera din order om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning. Om du genomfört flera separata beställningar har vi även rätt att slå ihop dessa och leverera dem i ett och samma paket.
Om din beställning innehåller felaktiga personuppgifter, eller om du som kund har betalningsanmärkningar förbehåller vi oss rätten att annullera ordern.
Personuppgifter
Vid beställning och/eller registrering hos JUNIES kommer du bli ombedd att lämna vissa personuppgifter som lagras i vårt kundregister. Kundregistret innehåller personuppgifter såsom namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-post, leverans-, betalnings- och inköpsuppgifter samt uppgifter baserade på din användning av digitala tjänster.
Dina personuppgifter lagras i vårt kundregister och används för att:
Fullgöra köp på JUNIES webbplats.
Utföra diverse marknadsföringsaktiviteter i form av utskick av information om JUNIES varor och tjänster per post, e-post, sms och andra digitala kanaler. Det kan även handla om en mer personligt riktad marknadsföring. Detta kan baseras på dina tidigare inköp eller användning av JUNIES digitala kanaler.
Anpassa våra varor och tjänster efter dig som kund. Det fungerar även som ett underlag för marknads- och kundanalyser, affärsuppföljning samt affärs- och metodutveckling.
Produkter och priser
Priserna på junies.se anges alltid i svenska kronor (SEK) inklusive moms. En fraktkostnad kan eventuellt tillkomma som avgörs av vilket fraktsätt du väljer. Samtliga priser uppdateras regelbundet utan föregående avisering.
JUNIES kan inte säkerställa att produktbilderna återger varornas exakta fysiska utseende och egenskaper. Fel i priser och produkttexter kan uppkomma med orsak av ändringar i skatter eller avgifter samt tryck- och skrivfel. Vi förbehåller oss därför rätten att korrigera detta i efterhand.
Leverans
Leveranstiderna gäller enligt det fraktsätt du valde i slutskedet vid genomförandet av din beställning. Vissa alternativ kan innebära en fraktavgift som i sådant fall anges tydligt vid beställning.
Konsumenten ansvarar för att rätt uppgifter anges vid beställning.
Frakten är viktbaserad och räknas automatiskt ut i kassan. Priser enligt nedan:
Upp till 0,5 kg - 49 kr
0,5-3 kg - 69 kr
3-5 kg - 79 kr
Från 5 kg - 99 kr
Vi skickar dina varor inom 2 arbetsdagar. Därefter tar det cirka 1-3 dagar för Postnord att leverera.
Ordrar lagda på sen fredag eller helg skickas tidigast på måndagen efter.
Vi skickar med Svanenmärkta lerveranser. Svanen är en av världens tuffaste miljömärkningar, och Nordens officiella miljömärkning. Svanen har påverkat olika branscher i över 30 år och har under den tiden utvecklat kriterier för en mängd olika varor och tjänster
Returer
Vi tar ut en handläggnings avgift på 79kr för returer. Beloppet dras bort från summan som vi krediterar i samband med att returen behandlas.
Läs mer om våra frakter & returer.
Betalning
BETALA NU - Innebär att du betalar med kort direkt vid kassan. Du kan alltid betala med Visa, MasterCard och Maestro. Pengarna dras så snart din beställning är bekräftad.
BETALA SENARE – Innebär att du köper nu och betalar senare. Alternativet visas vid kassan beroende på vilka alternativ som är tillgängliga för dig. Om detta inte är möjligt för dig, kommer du ändå att se alternativ för att betala direkt. Du kommer att få information om hur och när du ska betala när din beställning har skickats.
*Observera att JUNIES inte kan ge information om varför du inte är berättigad att betala med alternativen Betala senare eller Delbetalning. Om du har några frågor angående betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.
Extra avgifter från Klarna kan tillkomma beroende på betalningsmetod, men de kommer tydligt att framgå i kassan. Avgifter från Klarna för sena betalningar kan tillkomma.
Läs mer om Klarnas Datapolicy och eller titta på Klarnas Villkor och Bestämmelser.
Ångerrätt
När du som konsument handlar varor på internet har du normalt 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Vi har valt att genom ”öppet köp” förlänga din lagstadgade ångerrätt till 30 dagar där ångerfristen gäller från den dag paketet har levererats till mottagaradressen. För att produkten ska förbli i gott skick om returnering önskas är det viktigt att bryta förpackningen med försiktighet. Produkten i dess orginalförpackning ska fraktas i ett ytterligare embalage.
Om vi tar emot en returnerad vara som anses vara skadad och minskats i säljvärde har vi rätt att dra av belopp upp till 100% av varans pris från din återbetalning.
Vid en retur står du som kund för returfrakten. Du har även ansvar för returpaketet till dess att den kommit JUNIES tillhanda.
Reklamation
Du har givetvis rätt att reklamera en vara från oss, om du tagit emot den skadad eller felexpedierad.
Det är viktigt att du rapporterar felet till oss så snart som möjligt efter att du mottagit emballaget. För att få din reklamation godkänd måste du kontakta oss innan du skickar tillbaka din vara.
JUNIES har rätt att neka din reklamation om orsaken bedöms vara felaktig. Vi följer alltid rekommendationerna från Allmänna Reklamationsnämnden.
Om du inte hämtar ut ditt paket
Ditt paket ligger hos postombudet i 7 dagar innan det returneras till oss. Om du inte hämtar ut ditt paket inom utsatt tid så kommer det att skickas tillbaka till JUNIES.
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig en kostnad på 200 kronor för att täcka vår returkostnad och administrationskostnad för de paket som har returnerats då de ej har hämtats ut inom utsatt tid.
Glöm inte att du måste hämta ut ditt paket om du vill använda din ångerrätt, och därefter returnera det enligt våra instruktioner.
Ändring av köpvillkor
JUNIES förbehåller sig rätten att vidta ändringar av köpvillkoren, dessa tillämpas dock inte på redan ingångna köpavtal.