FAQ

Här finner du svaren på vanligt förekommande frågor. Hittar du inte svaret här är du alltid välkommen att kontakta oss.

Betalning

Ja! När du kommer till betalsätt i kassan så är det bara att välja kort.

JUNIES skickar orderbekräftelsen till din e-post när vi bekräftat din beställning. Om den inte syns i inkorgen kan du ta en titt i din skräppost ifall den hamnat där av misstag.

Du kan även logga in på mina sidor för att se dina tidigare beställningar. 

Ifall du fortfarande saknar din orderbekräftelse så rekommenderar vi att du kontaktar oss.

Om du inte har fått en orderbekräftelse av oss så har inte köpet gått igenom. Då rekommenderar vi att du försöker på nytt!

Beställning

Nej tyvärr har vi ingen butik just nu. Hos oss handlar du allt online.

Absolut! För att se dina ordrar online så loggar du enkelt in på "Mina sidor". 

Ja. Då vi packar alla ordrar så pass snabbt är det viktigt att du kontaktar oss och meddelar att du vill stoppa din order.

Om din order redan hunnit packas kan vi tyvärr inte stoppa den eller göra några justeringar.

Frakt & leverans

Ditt paket ligger hos postombudet i 7 dagar innan det returneras till oss. Om du inte hämtar ut ditt paket inom utsatt tid så kommer det att skickas tillbaka till JUNIES. 

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig en kostnad på 200 kronor för att täcka vår returkostnad och administrationskostnad för de paket som har returnerats då de ej har hämtats ut inom utsatt tid. 

Glöm inte att du måste hämta ut ditt paket om du vill använda din ångerrätt, och därefter returnera det enligt våra instruktioner.

Frakten är viktbaserad och räknas automatiskt ut i kassan. Priser enligt nedan:

Upp till 0,5 kg - 49 kr
0,5-3 kg - 69 kr
3-5 kg - 79 kr
Från 5 kg - 99 kr

Returer

Vi tar ut en handläggnings avgift på 79kr för returer. Beloppet dras bort från summan som vi krediterar i samband med att returen behandlas.

Om du inte har mottagit ditt paket på utsatt leveransdatum så rekommenderar vi att du spårar paketet. När din beställning skickades från vårt lager så skickade vi även en leveransbekräftelse. I den finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan ta hjälp av för att spåra din försändelse. Du kan även klicka på spårningslänken för att se var i leveransprocessen ditt paket befinner sig.

Om du inte lyckas spåra paketet eller om paketet inte har rört på sig på ett tag så rekommenderar vi att du kontaktar oss. Ha ordernummer redo!

Vi skickar dina varor inom 2 arbetsdagar. Därefter tar det cirka 1-3 dagar för fraktbolaget att leverera. Leveranstiden kan såklart variera beroende på vart du bor i landet.

Ordrar lagda på sen fredag eller helg skickas tidigast på måndagen efter.

Ja. När din beställning skickas från vårt lager kommer du motta en leveransbekräftelse. I den finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan ta hjälp av för att spåra din försändelse. Du kan även klicka på spårningslänken för att se var i leveransprocessen ditt paket befinner sig.

Om du inte fått leveransen inom 11 dagar och du spårar din beställning via spårnings numret utan framgång råder vi dig att kontakta oss. Vi gör allt för att din order ska komma fram så snabbt som möjligt.

Svanen är en av världens tuffaste miljömärkningar, och Nordens officiella miljömärkning. Svanen har påverkat olika branscher i över 30 år och har under den tiden utvecklat kriterier för en mängd olika varor och tjänster

Miljömärkningen gäller på våra transporter av varor som handlas online, från oss till privatpersoner.

Retur & reklamation

Vi tar ut en handläggnings avgift på 79kr för returer. Beloppet dras bort från summan som vi krediterar i samband med att returen behandlas.

För att det kostar pengar och ur en miljövänlig ståndpunkt. Antalet returer är bevisat färre om returerna inte är gratis.

Ifall du inte har tillgång till en skrivare så kan du välja att använda en QR-kod istället. För att få en QR-kod så behöver du ladda ner Postnords app. När du får upp retursedeln där kan du välja att hämta QR-koden. Sedan behöver du bara visa upp den på ombud så skriver dom ut retursedeln åt dig!

Ambasadörer

Första steget för att bli en JUNIES ambassadör är att kontakta oss på hej@junies.se med information om dig själv, vad du gör och länkar till dina sociala medier.